FK Jeden svět vás zve v úterý 9. dubna v 19:00 do Boudy na promítání filmu Obchodníci s coolturou (Barak Goodman/USA/2001/ 53 min.)
Američtí teenageři utratí ročně 100 miliard dolarů. A za dalších 50 miliard dolarů jim nejrůznější věci nakoupí jejich rodiče. Mladí lidé, a nejen v USA, se stali cílovou skupinou, na kterou se zaměřili velcí výrobci spotřebního zboží spolu s producenty zábavního průmyslu a pomocí přímé i nepřímé reklamy si „své zákazníky vychovávají”. Ovlivňují vytváření životního stylu, jehož skutečným smyslem je spotřeba toho „pravého zboží”. Jedním z hlavních témat filmu Obchodníci s coolturou je „coolhunting“, neboli lov těch, kdo chtějí být „cool“. Na tuto práci jsou najímáni profesionálové pohybující se mezi mladými lidmi a hledající nové trendy, které by se daly obchodně využít. Snímek, který nás zavede do zákulisí marketingových agentur, odhaluje praktiky velkého showbusinessu a v divákovi vyvolává řadu otázek. Jde revoltujícím idolům o generační výpověď, nebo o honoráře od velkých značek? Je svět dnešních mladých lidí bezprostřední? Mají v dnešní době teenageři prostor pro svou vlastní kulturu?