Ve čtvrtek 9.5.2013 se studenti 5.S a 7.O vypravili do muzea v Mnichově.
V Deutsches Museum v Mnichově jsou nesmírně rozsáhlé sbírky světové vědy a techniky. Část exponátů, zejména v sekcích fyzika a matematika, je interaktivní a pro návštěvníky tak i výrazně zajímavější. Sbírky jsou tak rozsáhlé, že nikdo nestihl vidět všechno. A to jsme tam prožili celý den.
Někteří studenti se v podzemí muzea prošli štolami dolů, dostali se do tunelu metra, viděli obrovské Foucaultovo kyvadlo přes několik pater. Jiné spíše zaujala dokonale zmapovaná výroba papíru, tiskařské stoje, výroba skla. Viděli jsme lodě, letadla, pilotní kabinu dopravního letounu Lufthansy, ponorky, moduly orbitálníc stanic, skafandry astronautů.
Nádherné byly mechanické hračky. Zajímavé byly pokusy v akustice, kdy například my učitelé už jsme neslyšeli zvuky frekvencí, které ucho mládeže ještě zachytilo. V pavilonu optiky si studenti ověřili všechny jevy, které se právě učíme nebo učit budeme: totální odraz, polarizaci světla a její užití ve fotoelasticimetrii, atd.
V oddělení informatiky studenti viděli první počítače velikosti velkých skříní, v oddělení matematiky si mohli zasednout ke stolkům s hlavolamy, u obrazovek s neuvěřitelnými trojrozměrnými útvary měnit hodnoty parametrů a tím útvary proměňovat, nebo obdivovat roztodivná starobylá zařízení na konstrukci kuželoseček.Na své si tam přišli i geografové či milovníci jiných vědních oborů.
Doufáme, že můžeme říci i za studenty, že výprava splnila svůj účel a byla velmi zajímavým doplňkem výuky (nejen) fyziky.
Více informací o samotném muzeu naleznete na www.deutsches-museum.de.
E. Čechová, I. Šulistová, S. Waldauf