Studenti naší školy se účastní hned dvou korespondenčních matematicko-fyzikálních seminářů. Jak se jim vede po první polovině soutěže, se dozvíte v článku.
Studenti primy až kvarty se letos účastní dvou matematicko-fyzikálních korespondenčních seminářů. Stejně jako minulý rok je to seminář VÝFUK a letos nově také soutěž TAKTIK.
Pro naše studenty nová soutěž TAKTIK je velmi zajímavá a specifická. Jedná se o týmovou soutěž. Tým tvoří 2 - 3 žáci z jedné kategorie. Letos se účastníme v kategorie 7. třída a v kategorii společné pro 8. a 9. třídu. Každý tým vždy řeší 8 velmi zajímavých úloh. Najdou se zde úlohy logické, početní ale také geometrické.
Výsledky v polovině soutěže jsou v kategorii 7. třída následující:
(maximální bodový zisk byl 36 bodů a v této kategorii je registrováno 335 týmů)
173. Valentýna Šmejkalová, Marie Váchová a Alena Honetschlägerová (22b.)
217. Vojtěch Pils, Markéta Kubalová (18b.)
267. Daniel Dočekal, Vojtěch Fošum (12b.)
Výsledky v kategorii 8. a 9. třídy:
(maximální bodový zisk byl 36 bodů a v této kategorii je registrováno 544 týmů)
1. Pavla Mikešová, Petr Švanda a Kateřina Kadeřábková [všichni 3.O] (36b.)
79. Martin Mráz, Karolína Kučerová a Bernadeta Maříková [všichni 4.O] (34b.)
97. Jana Chudá, Šarlota Klimešová a Michaela Pavlišová [všichni 4.O] (32b.)
Seminář VÝFUK je na rozdíl od TAKTIKu seminář více fyzikálně zaměřený a soutěží tu pouze jednotlivci. Zde máme zastoupení v kategorii 6. tříd, 7. třídy a v kategorii nejvyšší, tedy 9. třídy. V nejstarší kategorii obhajuje výborné 11. místo z minulého roku Martin Mráz. Nutno podotknout, že zadání je pro všechny kategorie stejné. A jak vypadají výsledky po 3. kole z šesti?
Kategorie 9. třídy:
14. Martin Mráz (4.O)
Kategorie 7. třídy
6. Martin Řídel (2.O)
8. Alena Honetschlägerová (2.O)
9. Vít Pešek (2.O)
15. Valentýna Šmejkalová (2.O)
18. Marie Váchová (2.O)
Kategorie 6. třídy
2. Filip Temiak (1.O)
8. Anna Čapková (1.O)
9. Radim Horyna (1.O)
Výsledky zatím přinášejí mnoho velmi krásných a zajímavých umístění pro žáky naší školy. Je určitě důležité říci, že žáci řeší úlohy samostatně a ve svém volném čase. Jsem rád, že oproti minulému roku výrazně stoupl počet žáků, kteří se do těchto seminářů zapojují a je zde vidět zájem o matematiku a fyziku. Žáci se v soutěžích dostanou k velmi atypickým a zajímavým příkladů, musí si mnoho informací samostatně vyhledat či zjistit a úlohy přehledně vypracovat.
Všem žákům děkuji za reprezentaci školy a věřím, že do konce soutěží ještě o nějaké místo poskočí směrem vzhůru.