FK Jeden svět - Obchodníci s coolturou

 

 

Obchodníci s coolturou / Barak Goodman / USA / 2001 / 53 min.

 

Američtí teenageři utratí ročně 100 miliard dolarů. A za dalších 50 miliard dolarů jim nejrůznější věci nakoupí jejich rodiče. Mladí lidé, a nejen v USA, se stali cílovou skupinou, na kterou se zaměřili velcí výrobci spotřebního zboží spolu s producenty zábavního průmyslu a pomocí přímé i nepřímé reklamy si „své zákazníky vychovávají”. Ovlivňují vytváření životního stylu, jehož skutečným smyslem je spotřeba toho „pravého zboží”. Jedním z hlavních témat filmu Obchodníci s coolturou je „coolhunting“, neboli lov těch, kdo chtějí být „cool“. Na tuto práci jsou najímáni profesionálové pohybující se mezi mladými lidmi a hledající nové trendy, které by se daly obchodně využít. Snímek, který nás zavede do zákulisí marketingových agentur, odhaluje praktiky velkého showbusinessu a v divákovi vyvolává řadu otázek. Jde revoltujícím idolům o generační výpověď, nebo o honoráře od velkých značek? Je svět dnešních mladých lidí bezprostřední? Mají v dnešní době teenageři prostor pro svou vlastní kulturu?


Zpět na seznam článků ...

Autor: Zimmermannová Václava | 1230 přečtení | 07. 04. 2013

Informační e-mailVytisknout článek
Starý email
Office 365
Kalendář
<<  Prosinec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
Redakční systém
Login:
Heslo:

Generováno systémem phpRS