V úterý 4. února téměř všichni studenti gymnázia ochutnali pravou smetanovou zmrzlinu, kterou jim v rámci dne plného chemie umíchali chemici při prezentaci Vysoké školy chemicko-technologické. V průběhu dne se v laboratoři chemie vytvářely nejrůznější divy, jako chemický chameleon (= barevné reakce glukózy při třepání nádobou), chemický semafor (= tzv. cyklická reakce, která se projevuje samovolným střídáním barev roztoku, v naší ukázce červená – zelená). Mezi studenty byla vpuštěna filmová mlha (hustá mlha způsobená sublimací CO2 ,politého horkou vodou - při vypouštění z nádoby to vypadalo jako „hrnečku vař“), velmi hlubokým hlasem na ně promluvil kolega z VŠCHT (způsobeno fluoridem sírovým, který je těžší než vzduch a zpomalí pohyb hlasivek). Na stole prskaly barevné plameny (= různé barvy kationtů alkalických kovů a kovů alkalických zemin), dýmal černý střelný prach, který používali už ve starověké Číně a který byl také použit v bitvě u Kresčaku, k vidění byly i moderní bezdýmé výbušniny (nitrocelulóza), které shoří bez popelu a bez kouře a které využívají eskamotéři. Pozorovali jsme chování a vlastnosti tekutého dusíku – květina namočená do něj a otlučená o hlavu studenta se rozsypala na tisíc kousků, ale politá lidská ruka se nerozpadla. Zajímavý byl levitující magnet ( tzv. Meissnerův jev, kdy magnet se vznáší na supravodivém materiálu, ochlazeném tekutým dusíkem. Na stejném principu jezdí rychlovlaky na tzv. magnetických polštářích.
Studenti, kteří navštěvují volitelné semináře z chemie a fyziky navíc viděli různé druhy „motorků! = elektrických článků s pohonem pomocí infračerveného záření (ze slunečního světla), nebo metanolu, nebo tekutého dusíku (= novodobá obdoba parního stroje). Z ovoce sálala elektřina (= elektrody zapíchnuté do dužiny ovoce, zapojený voltmetr ukazoval napětí), tekutý dusík byl využit i v Peltierově článku, kde tok energie z teplejšího tělesa na chladnější se přetváří na elektrickou energii).
Studenti nejen opakovali svoje znalosti, ale načerpali mnoho nových poznatků a vědomostí a užili si krásný den s vědou, které se mohou v budoucnu věnovat.