Milí soutěžící!
V kategorii Svišťů máme stabilní sestavu řešitelů. Stále je ale možné se přidat. Že by nebylo více šikovných primánů, sekundánů...? Konečně se také odhodlal jeden středoškolák - to je výzva pro ostatní soutěživé příznivce matematiky!
Jak jsme tedy rozdělovaly (my žabky) body ve druhém kole? V první úloze jste všichni došli ke správnému výsledku zadaného příkladu. Definování rozdílu by ovšem bylo obtížnější, museli-bychom formulovat, co od něj požadujeme. Navíc při romto zadání součtu vlastně neexistuje "nula" - a od ní vede cesta k opačnému číslu a odčítání. Honza navrhnul dva vzorce pro rozdíl, ale odečtením a následným přičtením stejné hodnoty bychom nedostali původní číslo. Chyba tedy byla na straně autorů úlohy...
V druhé úloze jsme zohlednili (my dva, K+Ž) preciznost provedení. Někteří z vás uvedli i postup - skvěle, Vojto a Honzo! Bonus náleží všem.
Na třetí úloze se opět podepsala naše horší spolupráce s technikou - na webu se algebrogramy nezobrazují správně srovnané. Proto si raději příště vezměte i natištěné zadání z nástěnky u fyziky. Martine - popisuj úvahy, které vedou k řešení.
Zde tabulka hodnocení druhého kola ...
| | 1/II | 2/II | 3/II | koef. | celkem |
| Vojta | 5 | 11 | 6 | 1,2 | 26,4 |
| Tomáš | 5 | 9 | 6 | 1,1 | 22 |
| Martin | 5 | 9 | 6 | 1 | 20 |
| Karolína | 5 | 7 | 0 | 1 | 12 |
| Michal | 5 | 7 | 0 | 1 | 12 |
| Honza | 5 | 11 | 6 | 1 | 22 |
...a průběžné pořadí:
| | 1. kolo | 2.kolo | celkem |
| Vojta | 14,4 | 26,4 | 40,8 |
| Tomáš | 12,1 | 22 | 34,1 |
| Karolína | 17 | 12 | 29 |
| Michal | 15,5 | 12 | 27,5 |
| Martin | 10 | 20 | 30 |
| Eliška | 15 | 0 | 15 |
A vy hupky žbluňky do dalšího kola!