V minulém týdnu obhajovali studenti ekonomických seminářů projekty podnikatelských aktivit. Z cca 60 podnikatelských záměrů zvolili:
- cestovní agenturu
- realitní kancelář
- fastfood
- fitness centrum
Celý projekt, na kterém studenti po dobu 2 měsíců usilovně pracovali, spočíval v plnění následujících úkolů:
Výběr vhodného předmětu podnikání
Analýza a cíle firmy, stanovení rizikových faktorů, volba strategie
Založení vlastní firmy, volba vhodné právní formy
Registrace u FU, OSSZ, ZP
Zpracování zakladatelského rozpočtu
Komparace bankovních účtů, volba vhodné varianty účtu, volba vhodného typu platební karty
Návrh způsobu vedení účetnictví
Vyhotovení rámcových smluv
Vystavení dokladů k platbám
Návrh vhodné organizační struktury firmy včetně koordinační vazby uplatňované ve firmě
Výběr pracovníků
Analýza současné situace na trhu práce v sídle fiktivní firmy
Motivace zaměstnanců
Návrh na požadavky na budoucí management, tvorba náborového inzerátu
Motivace zaměstnanců
Předpokládaný styl vedení firmy
SWOT analýza fiktivní firmy (příležitosti, hrozby, silné a slabé stránky)
Vymezení trhu, poptávky
Zajišťování servisu
Reklamace a propagace firmy, Public relations
Tvorba reklamního letáku v anglickém a dalším světovém jazyce
Děkuji jednotlivým projektovým týmům za aktivní přístup a vzorně splněný úkol.