Nabídka kroužků při gymnázium, Český Krumlov v rámci projektu IKAP II
Pro žáky nižšího gymnázia nabízíme na školní rok 2021/2022 celkem 8 zájmových kroužků se zaměřením chemie, biologie, fyzika, technika a geometrie. Kroužky budou probíhat v úterý a ve čtvrtek od 7. vyučovací hodiny. Přesný čas začátku bude upraven (posunut) dle obědové pauzy.
Kroužky jsou bezplatné a jsou určeny pro žáky 6. a 7. třídy a druhý blok jsou kroužky pro žáky 8. a 9. třídy. Kroužek bude jednou za 14 dní tak, aby v případě zájmu, mohl žák navštěvovat všechny kroužky v jeho věkové kategorii.
Maximální kapacita je vždy uvedena u každého kroužku s ohledem na prostorové kapacity speciálních učeben. Minimální počet přihlášených žáků pro otevření kroužku je stanoven na 8 žáků. Všechny kroužky budou začínat na přelomu září a října kvůli účasti nových žáků (prima, 1.S) na adaptačních kurzech.
Přihlašování na kroužky bude otevřeno 1. září a bude probíhat elektronicky. V případě naplnění kapacity kroužku, jsou přijímáni žáci dle pořadí došlých přihlášek. Na všechny dotazy rád odpovím na emailu hejna@gymck.cz
Krátké přestavení nabízených kroužků
Část biologicko- chemická
Lektoři kroužků: Mgr. Marcela Paloudová, Mgr. Václava Zimmermanová, Mgr. Zdeňka Pitálková
1) Kroužek PŘÍRODA ČESKOKRUMLOVSKA
žáci 6. a 7. třídy (prima a sekunda)
úterý lichý týden (bráno dle týdnů školního roku)
Účastníci kroužku Příroda Českokrumlovska si osvojí badatelskou činnost v biologické laboratoři nebo pod širým nebem. Budou zkoumat přírodu Českokrumlovska na jejím povrchu, pod hladinou i v hlubinách země. Naučí se používat mikroskop, binokulární lupu, vytvářet preparáty, lovit bezobratlé živočichy, poznávat rostliny, hmyz, ptáky, ryby a další organismy. Výuka bude doplněna jednodenními exkurzemi, projektovými dny, besedami a promítáním krátkých dokumentárních filmů s environmentální tématikou.
Počet míst: 16
Pro děti se zájmem o biologii, chemii a ekologii
2) Kroužek ZÁBAVNÁ CHEMIE
žáci 6. a 7. třídy (prima a sekunda)
Úterý sudý týden (bráno dle týdnů školního roku)
Kroužek přibližuje žákům 6. a 7. tříd ZŠ pomocí jednoduchých experimentů, jak zajímavá tato oblast je. Prostorem pro zkoumání nebude však pouze školní laboratoř, ale běžný život s nádechem kouzelnických triků, které budou případně moci studenti zopakovat i doma.
Počet míst: 16
Znalosti nejsou podmínkou, jedná se o úvod do oblasti chemie.
3) Kroužek ENVIRO
žáci 8. a 9. třídy (tercie, kvarta, 1.S a 2.S)
Úterý sudý týden (bráno dle týdnů školního roku)
Účastníci kroužku Enviro se hlouběji zaměří na současná environmentální témata (biodiverzita, druhy, klimatické změny, populační exploze, znečištění životního prostředí, obnovitelné zdroje aj.), seznámí se s invazní krajinnou ekologií, prohloubí dovednosti v laboratoři biologie i techniky sběru a poznávání organismů ve volné přírodě, využijí a rozvinou své poznatky z biologie, chemie, fyziky a geografie. Výuka bude doplněna jednodenními exkurzemi, projektovými dny, besedami a promítáním krátkých dokumentárních filmů s environmentální tématikou.
Počet míst: 16
Pro děti se zájmem o biologii, chemii a ekologii
4) Kroužek BIOLOGICKO - CHEMICKÉ EXPERIMENTY
žáci 8. a 9. třídy (tercie, kvarta, 1.S a 2.S)
Úterý lichý týden (bráno dle týdnů školního roku)
Tento kroužek umožní žákům 8. a 9. tříd aktivně zkoumat přírodu a bádat. Během pokusů se naučí používat jednoduchá čidla a měřidla tak, aby výsledky experimentu mohli zhodnotit a vyvodit obecné závěry.
Počet míst: 16
Část fyzikálně-technická
Lektoři kroužků: Mgr. Tomáš Hejna, Mgr. Petr Florián, Mgr. Ivana Špilínková
1) Kroužek PAPÍROVÉ MODELÁŘSTVÍ A GEOMETRICKÉ ZOBRAZENÍ
žáci 6. - 9. třídy (prima, sekunda, tercie, kvarta, 1.S, 2.S)
Čtvrtek lichý týden (bráno dle týdnů školního roku)
Geometrie je velkých strašákem pro většinu dnešních dětí. Právě tuto činnost však potřebují zvládnout na poměrně vysoké úrovni, pokud se chtějí dále uplatnit ve stavitelství či strojírenství. Hlavně prostorovou představivost se nelze a naučit, je třeba ji trénovat. Žáci v rámci kroužku poznají základní tzv. konstrukční geometrie. Vyzkoušejí si tvorbu sítě a následnou výrobu základních 3D těles.
Papírové modelářství pomůže žákům výrazně zlepšit svoji prostorovou představivost a zejména jemnou motoriku prstů. Dále jde o velmi zajímavou a u dětí oblíbenou činnost, která jim nenásilným způsobem dokáže přiblížit jednotlivé stavební slohy či jim přiblíží základní princip konstrukce budov či strojů.
Počet míst: 14
2) Kroužek MECHANICKÉ STROJE A ROBOTIKA
žáci 6. a 7. třídy (prima a sekunda)
Čtvrtek sudý týden (bráno dle týdnů školního roku)
Kroužek se bude skládat ze 2 základních tematických bloků, během kterých se žáci seznámí se základním fungováním mechanických strojů (pojmenování základních částí, komplexní pohled na stroje). Druhý blok bude polamování a úvod do robotiky. Žáci se pomocí Robostavebnic LEGO naučí základní princip automatizace
Počet míst: 14
3) Kroužek DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE A TECHNICKÉHO KRESLENÍ
žáci 8. a 9. třídy (tercie, kvarta, 1.S a 2.S)
Čtvrtek sudý týden (bráno dle týdnů školního roku)
Kroužek bude určen pro žáky se zájmem o stavitelství a studování stavebních a strojních oborů. Pro žáky půjde o nadstavbu, kterou na gymnáziu nedostanou a která jim usnadní studium na technických vysokých školách. Deskriptivní geometrie pomůže žákům pochopit zobrazení prostorového objekty do roviny.
Část věnována technickému kreslení bude věnována čtení různých obrázkových návodů, principu kotování a procvičování prostorové představivosti. Žáci si v rámci celoročního projektu připraví návrh, výkresy a jednoduchý kartonový model své vysněné stavby.
Počet míst: 14
4) Kroužek ELEKTROTECHNICKÝ
žáci 9. Třídy (kvarta, 2.S)
Čtvrtek lichý týden ((bráno dle týdnů školního roku)
Hlavní náplní tohoto kroužku bude IoT (internet věcí a chytrá domácnost). Žáci se dále seznámí se základy elektroinstalace a prohloubí si znalosti o polovodičích. Žáci by začali poznávat komunikační technologii a princip radiotechniky. S tímto je také úzce spojen tzv. internet věcí. Dnes se velmi často žáci setkávají s pojmem chytrý dům, chytré město atd… V rámci tohoto kroužku by se žáci dozvěděli mnoho také o robotice a automatizaci
Počet míst: 14